خودروسازهای کره ای
نوشته شده توسط : صنعت کده

صنعت خودرو در کره جنوبی پنجمین صنعت بزرگ در جهان است که با تولید واحد خودرو اندازه گیری می شود و همچنین ششمین صنعت بزرگ از نظر حجم صادرات خودرو است. در حالی که عملیات اولیه آن صرفاً مونتاژ قطعات وارداتی از شرکت های خارجی بود، کره جنوبی امروزه در میان پیشرفته ترین کشورهای تولید کننده خودرو در جهان است. تولید داخلی سالانه برای اولین بار در سال 1988 از یک میلیون دستگاه فراتر رفت. در دهه 1990، این صنعت مدل‌های داخلی متعددی را تولید کرد که نه تنها قابلیت‌های خود را از نظر طراحی، عملکرد و فناوری نشان داد، بلکه نشان‌دهنده ظهور آن بود.

با این حال، در سال‌های اخیر، این صنعت به دلیل هزینه‌های بالای نیروی کار و افزایش رقابت با سایر کشورهای آسیایی مانند چین و تایلند با مشکل مواجه شده است. این عوامل باعث شده است که بسیاری از شرکت ها فعالیت های خود را به جای دیگری منتقل کنند یا به طور کلی تعطیل شوند. کره جنوبی کشوری است که به دلیل صنعت خودروسازی خود شناخته شده است. صنعت خودرو در کره جنوبی پنجمین صنعت بزرگ در جهان است که با تولید واحد خودرو اندازه گیری می شود و همچنین ششمین صنعت بزرگ از نظر حجم صادرات خودرو است.

در حالی که عملیات اولیه آن صرفاً مونتاژ قطعات وارداتی از شرکت های خارجی بود، کره جنوبی امروزه در میان پیشرفته ترین کشورهای تولید کننده خودرو در جهان است. تولید داخلی سالانه برای اولین بار در سال 1988 از یک میلیون دستگاه فراتر رفت. در دهه 1990، این صنعت مدل‌های داخلی متعددی را تولید کرد که نه تنها قابلیت‌های خود را از نظر طراحی، عملکرد و فناوری نشان داد، بلکه نشان‌دهنده ظهور آن بود. به ویژه شرکت هیوندای موتور نقش مهمی در توسعه اقتصادی کره جنوبی داشته است. موسس آن چانگ جو یونگ در بخش تولید پیشگام بود و به تبدیل کشورش به یکی از نیروگاه های اقتصادی آسیا کمک کرد. امروزه هیوندای یکی از کسب‌وکارهای پیشرو کره‌جنوبی با علایق از خودرو گرفته تا لوازم الکترونیکی تا کشتی‌ها و پالایشگاه‌های نفت باقی مانده است.

 

صنعت خودرو در کره جنوبی پنجمین صنعت بزرگ در جهان است که با تولید واحد خودرو اندازه گیری می شود و همچنین ششمین صنعت بزرگ از نظر حجم صادرات خودرو است. در حالی که عملیات اولیه آن صرفاً مونتاژ قطعات وارداتی از شرکت های خارجی بود، کره جنوبی امروزه در میان پیشرفته ترین کشورهای تولید کننده خودرو در جهان است. تولید داخلی سالانه برای اولین بار در سال 1988 از یک میلیون دستگاه فراتر رفت. در دهه 1990، این صنعت مدل‌های داخلی متعددی را تولید کرد که نه تنها قابلیت‌های خود را از نظر طراحی، عملکرد و فناوری نشان داد، بلکه نشان‌دهنده ظهور آن بود. موفقیت کره جنوبی به توانایی آن در نوآوری و انطباق فناوری ها از سایر صنایع نسبت داده شده است. صنعت الکترونیک کشور منبع کلیدی برای پیشرفت های تکنولوژیکی بوده است. برای مثال، Samsung Electronics توانسته است بخشی از تخصص خود را به قطعات خودرو مانند باتری ها و سلول های سوختی منتقل کند.

صنعت خودروسازی کره جنوبی در قرن گذشته مسیر طولانی را طی کرده است. این کشور تنها با مونتاژ قطعات وارداتی کار خود را آغاز کرد، اما امروزه جزو پیشرفته ترین کشورهای تولیدکننده خودرو در جهان است. هنگامی که تولید داخلی سالانه برای اولین بار در سال 1988 از یک میلیون واحد فراتر رفت، توانایی های کره جنوبی را از نظر طراحی، عملکرد و فناوری نشان داد. همچنین نشان داد که این اقتصاد در حال ظهور به عنوان یک نیروگاه صنعتی در حال ظهور است. امروزه کره جنوبی یکی از تنها دو کشوری است که در داخل کشور خودرو تولید می کند و آن را در سطح جهانی صادر می کند، کشور دیگر ژاپن است. خودروسازان کره جنوبی جوایز متعددی را برای عملکرد و طراحی خودروهای خود دریافت کرده اند.

در حالی که عملیات اولیه آن صرفاً مونتاژ قطعات وارداتی از شرکت های خارجی بود، کره جنوبی امروزه در میان پیشرفته ترین کشورهای تولید کننده خودرو در جهان است. تولید داخلی سالانه برای اولین بار در سال 1988 از یک میلیون دستگاه فراتر رفت. در دهه 1990، این صنعت مدل‌های داخلی متعددی را تولید کرد که نه تنها قابلیت‌های خود را از نظر طراحی، عملکرد و فناوری نشان داد، بلکه نشان‌دهنده ظهور آن بود.خودروسازان بزرگ این کشور عبارتند از شرکت هیوندای موتور، دوو موتورز (در حال حاضر GM دوو خودرو و فناوری)، شرکت موتور سانگ یانگ (ماهیندرا و ماهیندرا سابق کره جنوبی)، شرکت کیا موتورز (کمکو یا شرکت کره موتور سابق) و موتورز سامسونگ (سابق موتورز سامسونگ)





:: برچسب‌ها: خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: